Over de vereniging

Over de Historische Vereniging Wijhe

De Historische Vereniging Wijhe beheert het lokale archief van Wijhe. Het archief omvat onder andere informatie van de burgerlijke stand, notariële akten, landkaarten, foto's, een bibliotheek en archieven van bedrijven, instanties en verenigingen. Men kan dit materiaal raadplegen om onderzoek te doen, bijvoorbeeld naar voorouders die in Wijhe hebben geleefd.

De Historische Vereniging Wijhe bestaat sinds 1978 en is gevestigd in het pand aan de Langstraat 52 te Wijhe.

Wijhe

Historische foto WijheWijhe is een prachtig oud dorp, bekend sinds het jaar 960. In 1960 is uitbundig het 1000-jarig bestaan gevierd. In 2010 bestond Wijhe 1050 jaar.

De buurtschappen van Wijhe zijn zo mogelijk nog ouder. Tongeren bijvoorbeeld werd al genoemd in het jaar 956.
Al met al voldoende reden om via onze vereniging de historie in te duiken. Dat doen wij in verschillende werkgroepen.
De vereniging telt meer dan 500 leden.

Over de vereniging

Nieuw in onze winkel te koop:

Sleutelhanger met het oude wapen van Wijhe er op. € 4,95

Bekijk ook de expositie heraldiek, wapenkunde.

De Historische Vereniging Wijhe is ook te volgen via Facebook!
Lidmaatschap
Als u lid wordt, ontvangt u drie keer per jaar het blad Rondom de Toren, heeft u vrije toegang tot het pand van de Historische Vereniging Wijhe en kunt u deelnemen aan de activiteiten die worden georganiseerd.

Word lid!
Mijn Stad Mijn Dorp
Deze website biedt u informatie over de Historische Vereniging Wijhe. Er staat geen historisch materiaal uit onze collectie op deze site, dat vindt u op onze pagina van het Overijsselse geschiedenisplatform Mijn Stad Mijn Dorp: