Over de Vereniging

De Historische Vereniging Wijhe wil de geschiedenis van het dorp en haar kernen Boerhaar, Elshof, Herxen en Marle navorsen en bewaren.
De vereniging wil de geschiedenis en verhalen delen met zoveel mogelijk inwoners en andere belangstellenden.

De Historische Vereniging Wijhe bestaat sinds 1978 en is gevestigd in het pand aan de Langstraat 52 te Wijhe.

Wijhe

Historische foto WijheWijhe is een prachtig oud dorp, bekend sinds het jaar 960. In 1960 is uitbundig het 1000-jarig bestaan gevierd. In 2010 bestond Wijhe 1050 jaar.

De buurtschappen van Wijhe zijn zo mogelijk nog ouder. Tongeren bijvoorbeeld werd al genoemd in het jaar 956.
Al met al voldoende reden om via onze vereniging de historie in te duiken. Dat doen wij in verschillende werkgroepen.
De vereniging telt meer dan 500 leden.