Activiteiten agenda 2024

za. 18 mei, langs de ijsel

za. 25 mei, wandeling door dorpskern

Dialectcafé

Ben je geïnteresseerd in de streektaal?
Kom dan naar ons Dialectcafé. Op bijgaand overzicht zie je de data en tijdstippen.
Wees welkom en kom d’r in!
Bezoek de pagina van het Dialectcafé

Exposities

Met regelmaat organiseert de Historische Vereniging Wijhe wisselende exposities met een historische achtergrond of relatie met de voormalige gemeente Wijhe en de regio Salland!
Bekijk de info over de huidige Expositie

Historische wandelingen

De Historische Vereniging Wijhe organiseert met regelmaat een historische wandeling door het dorp Wijhe. Wat weet u bij voorbeeld over het koetshuis aan de Oranjelaan. Wanneer is het gebouwd en waarom is het een gemeentelijk monument? Als u meeloopt met de wandeling kan de gids van de Historische Vereniging u er meer van vertellen.

Bekijk het huidige aanbod

Familiegeschiedenis

Meer weten over uw familie verleden? De Historische Vereniging Wijhe organiseert jaarlijks een aantal dagen waarin u terecht kunt voor een stamboom onderzoek.

Bekijk hier de openingstijden voor een stamboomonderzoek.