In Memoriam Janny Nijenhuis-Hulzebosch

06 mei 1928   -   01 januari 2023

Janny Nijenhuis-Hulzebosch

Helaas hebben wij kennis moeten nemen van het overlijden van onze vriendelijke, tot op het laatst toe actieve vrijwilliger Janny Nijenhuis-Hulzebosch.

Janny kwam in 1940 in Wijhe wonen en werd in 1983 actief bij de vereniging.

Zij begon bij de knipselwerkgroep op woensdagavond om de interessante stukjes uit de plaatselijk bladen te knippen en te rubriceren in mappen en later ook het uitknippen en ordenen van de familie-advertenties. Ook hielp ze mee met de opvang van bejaarden. Keurig de tafel dekken en met een bloemetje erop.

Veel later nam ze deel aan de fotowerkgroep om de fotoboeken te ordenen en strookjes bij de foto’s te plaatsen met informatie over die foto’s.

Janny heeft het handmatige werk meegemaakt, maar ook de digitalisering van de foto’s en knipsels. Toen er bij het dia’s scannen namen bij de gedigitaliseerde foto’s moesten komen was Janny erg waardevol, want door haar hoge leeftijd en een heel goed geheugen wist zij nog veel namen van personen van vroeger.

Janny wilde tot op het laatst toe deelnemen aan de werkgroepen. Zelfs de laatste week voor haar overlijden was ze aanwezig.

Vrijwilligers haalden haar altijd met de auto op, want lopen ging niet meer zo goed. Ze genoot van die middagen.

En wat genoot ze van de vrijwilligersuitjes, waar ze steevast aan mee deed.

We hebben en bewaren goede herinneringen aan Janny Nijenhuis.

Een waardevolle vrijwilliger, altijd even vriendelijk en een goed gesprek ging ze ook niet uit de weg.

Wij zullen Janny missen.

Het bestuur en de leden van de Historische Vereniging Wijhe wensen de familie Nijenhuis veel sterkte toe voor de komende tijd.