Dialectwedstrijd 2023

Op zoek naar een mooi dialectverhaal

De Werkgroep Dialect van de Historische Vereniging Wijhe is op zoek naar mooie streektaalschrijfsels. Iedereen die een mooi verhaal, gedicht of een mooie column – natuurlijk in het Sallandse dialect – schrijft of al heeft geschreven, wordt van harte uitgenodigd om een bijdrage in te sturen vóór 17 september 2023. Het beste verhaal wordt geplaatst in het Verenigingsblad ‘Rondom de Toren’.

Belangrijkste voorwaarden

• De bijdrage is geschreven in het Sallandse dialect.
  • Je mag het schrijven zoals je dat zelf uitspreekt (fonetisch).
  • Je mag één bijdrage insturen.
  • De lengte van een verhaal/column is maximaal 400 woorden; een gedicht heeft maximaal 32 regels inclusief witregels.
  • Een bijdrage kan tot uiterlijk 17 september 2023 als Word-document en per e-mail worden gemaild naar: historischeverenigingwijhe@gmail.com
  • Vermeld duidelijk jouw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer in de e-mail.

Lees hier het Reglement Dialectwedstrijd 2023