In Memoriam Free Hulleman

IN MEMORIAM

Helaas hebben wij kennis moeten nemen van het overlijden van onze actieve vrijwilliger en lid van verdienste,

Free Hulleman
14 november 1932 – 11 juli 2023

Free Hulleman 14 november 1932 – 11 juli 2023

In 1993 is Free lid geworden van de vereniging. Vanaf het begin heeft hij zich als vrijwilliger ingezet en heeft hij binnen de vereniging allerlei functies vervuld.

In 1993 trad hij toe tot het bestuur, welke functie hij 12 jaar vol enthousiasme heeft uitgevoerd. Ook was Free actief lid in de werkgroep onderhoud Oudheidskamer en heeft hij geholpen bij het verbouwen van de archeologische kelder in de Kerkstraat. Daarnaast heeft hij meegewerkt aan het verzamelen van boerderij- en veldnamen.
De laatste jaren was Free lid van de werkgroep Ansichten, Foto’s en Dia’s. Zijn kennis van de geschiedenis, de inwoners en de gebouwen in Wijhe was belangrijk voor het uitzoeken van een zeer grote hoeveelheid foto’s uit de verzameling van de vereniging.
Nog een groot project waaraan hij heeft deelgenomen was het scannen en digitaliseren van alle foto’s uit de collectie van de vereniging. Deze is sinds 2022 redelijk op orde.
Free heeft hier vijf jaar lang elke vrijdagmiddag trouw aan meegewerkt.
Voor al deze verdiensten is Free op 11 januari 2013 benoemd tot lid van verdienste van de vereniging.

De laatste paar jaar liet zijn gezondheid Free in de steek. Hij kwam niet meer naar de vereniging, maar zei altijd dat hij nog wel van plan was om weer te komen. Hij hoefde dan niet zelf te komen, maar kon opgehaald worden. Dat is er helaas niet meer van gekomen.

We bewaren goede herinneringen aan Free Hulleman. Hij was een waardevolle vrijwilliger, altijd bereid om zich ten volle in te zetten voor de vereniging. Niet voor niets is hij benoemd tot lid van verdienste van de vereniging.
Wij gaan Free missen.

Het bestuur en de leden van de Historische Vereniging Wijhe wensen de familie Hulleman veel sterkte toe.