Expositie "Wij IJverig"

Meer dan veertig Wijhenaren lieten zich hiervoor in hun werk portretteren door (hobby)fotograaf Jan van Aefst.

De titel ‘Wij IJverig’ is een afgeleide van ‘Wij IJverig Helpen Elkander’. De verklaring die de inwoners van Wijhe geven voor de plaatsnaam Wijhe, als uiting voor het saamhorigheidsgevoel in het dorp.
In de winterperiode is de expositie altijd gericht op de inwoners van Wijhe.

Wij IJverig’ loopt van 1 oktober 2022 tot ca. medio april 2023.
De expositie is vrij toegankelijk en te bezichtigen tijdens de openingsuren van de Historische Vereniging Wijhe, Langstraat 52, Wijhe.

Jan van Aefst heeft al jaren fotografie als hobby. In 2002 heeft hij de vakopleiding Fotografie aan de Fotovakschool in Apeldoorn gevolgd en mag zich nu vakfotograaf noemen. Inmiddels heeft hij vele portretfoto's gemaakt en fotoreportages verzorgd. Regelmatig maakt hij foto’s en reportages in opdracht van Airplay Radio & IJsselland TV. Ook de gemeente Olst-Wijhe maakt vaak gebruik van zijn talenten. Op zijn website vind je een groot aantal foto’s.

Hier onder staat het interview van Geert Hannink van Salland1 met Jan van Aefst en Anne Marijke Lindeijer