Open dag stamboomonderzoek in Wijhe

Historische Vereniging Wijhe houdt op zaterdag 11 september de open dag voor iedereen die vragen heeft over zijn of haar familiegeschiedenis. U bent welkom op Langstraat 52 van 10.00 tot 16.00 uur. Vanwege de coronamaatregelen verzoeken wij u om u vooraf aan te melden met verwacht tijdstip via historischeverenigingwijhe@gmail.com. Wij helpen u bij al uw vragen over uw voorouders, welk beroep ze hadden en waar ze hebben gewoond. Het is goed een USB-stick mee te nemen. En u kunt iets voor ons betekenen door oude foto’s of documenten te laten scannen waar een leuk verhaal aan vastzit. U doet hier niet alleen de vereniging maar ook andere belangstellenden een groot plezier mee. Uiteraard mag u ook zo langskomen voor een bezoek aan de expositie van schilderijen van Ben Middelkamp of om een leuk item uit te zoeken in onze winkel.
Bovendien is er op zaterdag 11 september een foto-expositie in het Praothuus in het kader van de Open Monumentendag. Jos Bergevoet vertelt daarbij over de circa 40 cafés die er ooit in Wijhe zijn geweest. Ook verhalen, herinneringen en anekdotes van uw kant zijn daarbij meer dan welkom.
De open dagen stamboomonderzoek zijn elke tweede zaterdag van de maand. De eerstvolgende is zaterdag 9 oktober.