IJsselbiënnale-expositie bij de Historische Vereniging

De Historische Vereniging Wijhe is dit jaar partner en verkooppunt van de IJsselbiënnale en opent op 18 juni de expositie: ‘Herinneringen aan het IJssellandschap’ van de schilder Ben Middelkamp. Ben Middelkamp is geboren in Wijhe en schildert expressieve impressies van het landschap uit zijn jeugd. Bij de schilderijen maakte hij in samenwerking met Wijhenaar Frank Korsmit teksten waaruit blijkt dat de banden met zijn geboortedorp nooit werkelijk zijn doorgesneden. Als kunstenaar is hij autodidact en werkt intuïtief. Hij zet indrukken, beelden, geluiden en gedachten om in krachtige maar gevoelige beelden. In de expositie ‘Herinneringen aan het IJssellandschap’ zijn de schilderijen gecombineerd met archeologische vondsten uit dat IJssellandschap. Resten van de mammoet, werktuigen en speelgoed, gevonden in het stroomgebied van de IJssel zijn naast de schilderijen te zien. In de winkel van de Historische Vereniging kunt u niet alleen de bekende Wijhe-ansichtkaarten en Wijhe-cadeautjes kopen, maar ook de reisgids en routekaart en speciale IJsselbiënnale souvenirs.