Open dag stamboomonderzoek 12 december 2020

Historische Vereniging Wijhe houdt zaterdag 12 december opnieuw een open dag voor familieonderzoek. U bent welkom op Langstraat 52 van 10.00 tot 16.00 uur. Wilt u langskomen voor stamboomonderzoek dan dient u zich vanwege de coronamaatregelen vooraf aan te melden met verwacht tijdstip via historischeverenigingwijhe@gmail.com.
Spontaan een bezoek brengen aan de expositie 75 jaar Vrijheid of de winkel is ook mogelijk. U kunt uw vragen ook via het vermeld mailadres stellen. Onze vrijwilligers van werkgroep genealogie komen er dan bij u op terug. Wij beschikken over vele bronnen die u het een en ander kunnen vertellen over wie uw voorouders waren, welk beroep ze hadden en waar ze hebben gewoond. Neemt u een USB-stick mee voor eventuele scans. Wijhe kent een rijk verleden op het gebied van middenstand, industrie, platteland, verenigingen, onderwijs of kerk. We zijn verheugd met de ruime belangstelling die er onder de Wijhenaren en oud-Wijhenaren blijkt te zijn voor de geschiedenis van ons prachtige dorp. En wij merken dat die geschiedenis nooit af is of compleet is. Onder u blijken nog veel verhalen te sluimeren in de vorm van wetenswaardigheden, herinneringen, oude foto’s of documenten. Kom eens langs om daarmee een bijdrage te leveren aan de Historische Vereniging. Dit mag overigens ook op een andere dag tijdens openingstijden. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 9 januari.