Jaarkalender Wijhe 2021

Op een jaarkalender voor 2021 zijn een aantal monumenten in Wijhe afgebeeld. Deze kalender is te koop voor € 7,50 bij het verenigingsgebouw Langstraat 52.

Er zijn ruim 40 gemeentelijke monumenten in Wijhe. Deze monumenten zijn gave, oude gebouwen die van belang zijn door de stijl of de tijd waarin ze gebouwd zijn. Sommige zijn zichtbaar omdat je er geregeld langsloopt, andere liggen in het buitengebied, soms ver van de weg achter bomen. Ook al loop je er dagelijks langs, dat wil nog niet zeggen dat je de schoonheid ervan ook ziet, het wordt gewoon.

De Historische Vereniging Wijhe heeft een aantal van deze monumenten op een kalender voor 2021 bij elkaar gebracht en de mooiste details eruit gelicht, zodat je er met een geheel nieuwe blik naar kijkt. Bij elk monument staat een klein stukje tekst, zodat duidelijk wordt waarom juist dat pand een monument is. Omdat er in een jaar 12 maanden zitten, zijn we de komende paar jaar verzekerd van een Wijhese Monumentenkalender!