Open dag stamboomonderzoek in Wijhe

Zaterdag 12 september start de Historische Vereniging Wijhe met een nieuwe reeks open dagen genealogie voor iedereen die belangstelling heeft voor familiegeschiedenis. Die dag kunt u ook gewoon langskomen om te zie hoe het nieuwe onderkomen geworden is, de expositie bekijken en een mooi boek of een ander leuk item uitzoeken in de winkel. U bent welkom van 10.00 tot 16.00 uur op de nieuwe locatie, Langstraat 52. Wilt u langskomen voor vragen over uw stamboom, meld u zich vanwege de coronamaatregelen dan vooraf aan met een verwacht tijdstip via historischeverenigingwijhe@gmail.com. Dan is er plek en tijd voor u en blijft er ook ruimte beschikbaar voor spontane bezoekers van de expositie of onze winkel. Als vanouds beschikt de vereniging over vele bronnen die u het een en ander kunnen vertellen over wie uw voorouders waren, welk beroep ze hadden en waar ze hebben gewoond. Wijhe kent een rijke historie op het gebied van middenstand, industrie, platteland, onderwijs, kerk of verenigingsleven. Misschien heeft u een bijdrage voor de Historische Vereniging, bijvoorbeeld oude foto’s, documenten of een leuk verhaal. Neemt u een USB-stick mee voor eventuele scans. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 10 oktober.