De Historische Vereniging Wijhe doet mee met de mooie Koekactie van Albert Heijn

AH start een actie om verenigingen in Wijhe in deze bijzondere tijd financieel te ondersteunen. De Historische Vereniging Wijhe heeft zich aangemeld voor de door AH aangekondigde kruidkoekactie. De actie gaat van start op 1 juli. Inwoners/klanten kunnen dan in de winkel een speciaal verpakte kruidkoek kopen, die € 3,99 kost en waarvan € 1,50 is bestemd voor de vereniging, die ze willen ondersteunen. Op de kassabon kan worden aangegeven voor welke vereniging men kiest. Tijdens de actie kan via schermen in de winkels worden gevolgd hoe de verenigingen scoren. De actie eindigt op 31 december van dit jaar. In januari 2021 wordt de opbrengst per vereniging bekendgemaakt en op basis van een declaratie.

Vanaf augustus zal gedurende de looptijd van de actie ook een mogelijkheid bestaan om de emballage-bon te doneren en daardoor het beschikbare bedrag nog te verhogen. Aan het eind van de actie zal deze opbrengst gelijkmatig worden verdeeld over alle deelnemende verenigingen.