Fotowedstrijd Historische Vereniging Wijhe coronatijd

Hoe kun je over 25 jaar aan kinderen vertellen hoe de wereld er uit zag tijdens de corona-crisis. En hoe breng je de gevoelens over die daar bij horen? Alleen een verhaal blijft niet hangen. Foto’s en beelden er bij zeggen veel meer. Uit de ingezonden foto’s heeft de vereniging twee foto’s gekozen, die de meeste indruk hebben gemaakt.

De eerste prijs is gegaan naar Icil Nijlant uit Wijhe, voor de beer op het paaltje. Als je de foto over 50 jaar ziet, weet je nog dat hij in coronatijd genomen is. Het perfecte idee van de beren, om kleine kinderen iets te laten doen tijdens de dagelijkse wandeling, gecombineerd met het hart onder de riem vinden wij de beste foto die de quarantaine symboliseert. Tevens is de beer aan het vissen, een bezigheid die veel mensen hebben opgepakt in de coronatijd.

De tweede prijs is gewonnen door Cees Vonk uit Olst voor zijn online-kerkdienst kijkende vrouw. Het niet samen naar de kerk kunnen gaan maar thuis de dienst volgen straalt iets van eenzaamheid uit, kenmerkend voor de quarantainetijd.

Alle overige inzenders worden bedankt voor het sturen van foto’s.
Op deze manier hebben jullie de Historische Vereniging Wijhe geholpen om voor een volgende generatie iets van de geschiedenis in coronatijd vast te leggen.

P.S. De foto van de winnaars is coronaproef genomen. Het zijn twee foto’s samengevoegd tot één foto.

Winnende foto door Icil Nijlant.