Voor alle actieve vrijwilligers, sponsors en helpers van de Historische Vereniging Wijhe.

Vrijdag 4 april 2020 om 16.00 uur hadden wij graag samen met jullie ons nieuwe onderkomen geopend en het resultaat aan jullie willen laten zien. De afgelopen 3 jaar, maar vooral het laatste jaar is enorm hard gewerkt aan de nieuwe opzet, mogelijk gemaakt in het pand van Louis en Gerda Borgonjen, Langstraat 52. Tegelijkertijd ging er heel veel energie zitten in het leeg halen van het oude pand, het maken van lastige keuzes, wat bewaren we wel, wat moeten we opruimen, wat slaan we op. Fantastische oplossingen kwamen tevoorschijn, zoals “dependances” in verschillende winkels en bedrijven in Wijhe, zodat een groter deel historie permanent zichtbaar blijft.

De Wilpse Stoomhoutzagerij, het Olster Erfgoed en Brandweer museum Rijssen hebben delen overgenomen en zorgen dat het op die manier zichtbaar blijft. Een flinke opslagruimte is door Jan en Else Pol beschikbaar gesteld. Bij de verbouwing en nieuwe inrichting borrelden geweldige en creatieve ideeën op, een groot compliment daarvoor is op zijn plaats. Het zou mooi geweest zijn als we op 4 april met elkaar de feestelijke opening hadden kunnen vieren.

Helaas gooit het Corona virus met al zijn beperkingen roet in het eten en is er zelfs geen zicht op wanneer we de officiële opening wel kunnen houden. Zodra het kan zullen we als bestuur direct stappen ondernemen, om zo spoedig mogelijk open te gaan.

Voor dit moment willen we jullie heel, heel hartelijk bedanken voor jullie aandeel in al het bovenstaande. Zonder jullie hulp hadden wij het niet gered.

Het bestuur wenst jullie vooral een goede gezondheid.

Het bestuur van de Historische Vereniging Wijhe