Open dag stamboomonderzoek in Wijhe op 14 maart

De Historische Vereniging Wijhe houdt op zaterdag 14 maart een open dag voor stamboomonderzoek. U bent welkom van 10.30 tot 16.00 uur in het Wijhes Museum, Kerkstraat 34. De toegang is gratis. Zoekt u informatie over uw familiegeschiedenis, kom dan langs. Vrijwilligers zitten klaar om u te helpen met al uw vragen. De Historische Vereniging beschikt over diverse bronnen die meer duidelijkheid kunnen geven. Bijvoorbeeld over wie uw voorouders waren, waar zij woonden of welke rol zij vervuld hebben in de Wijhese samenleving. Veel mensen in allerlei beroepen hebben hun bijdrage geleverd. Was hij bakker, smid, kleermaker, schoenmaker, vleeshouwer? Of leraar, kantoorbediende, winkelier, koopman? Boerenknecht, dienstmeid, pachter, herenboer? Wijhe kent een rijke historie op het gebied van middenstand, industrie, platteland, onderwijs, kerk of verenigingsleven. Misschien heeft u een bijdrage voor de Historische Vereniging, bijvoorbeeld oude foto’s, documenten of een leuk verhaal. Neemt u een USB-stick mee voor eventuele scans. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 11 april.