Open dag stamboomonderzoek 14 december Wijhe

De Historische Vereniging Wijhe houdt op zaterdag 14 december haar open dag stamboomonderzoek. De lange winteravonden of de eventuele vrije tijd rondom de feestdagen zijn een prima moment om u te verdiepen in de geschiedenis van uw voorouders. Wie waren zij, waar hebben ze gewoond, wat hebben ze gedaan? Heeft u vragen hierover, loopt uw onderzoek ergens vast of wilt u juist beginnen, kom dan naar het Wijhes Museum, Kerkstraat 34. Geopend van 10.30 tot 16.00 uur. U kunt vrij binnen lopen en u hoeft geen lid te zijn. De Historische Vereniging beschikt over diverse bronnen waarin u kunt speuren naar gegevens. In de belastingregisters, bevolkingsadministratie, kadastergegevens, krantenknipsels of oude foto’s is veel informatie te vinden. Het is handig een USB-stick mee te nemen voor eventuele scans.

En wilt u de historische vereniging helpen? Denk dan eens aan het laten scannen van oude documenten, foto’s, trouwboekjes of familiedrukwerk. U doet de vereniging en anderen er een groot plezier mee. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 11 januari.