Open dag familiegeschiedenis in Wijhe

Zaterdag 9 november bent u weer welkom bij de Historische Vereniging Wijhe tijdens de open dag voor familieonderzoek. Heeft u vragen hierover, loopt uw onderzoek ergens vast of wilt u juist beginnen, kom dan naar het Wijhes Museum, Kerkstraat 34. Geopend van 10.30 tot 16.00 uur. U kunt vrij binnen lopen, u hoeft geen lid te zijn. De Historische Vereniging beschikt over diverse bronnen waarin u kunt speuren naar gegevens. Wie waren uw voorouders, waar hebben ze gewoond, wat hebben ze gedaan? Wat kan er over de woonplek of boerderij worden gevonden? In de belastingregisters, bevolkingsadministratie, kadastergegevens, krantenknipsels of oude foto’s is veel informatie te vinden. Het is handig een USB-stick mee te nemen voor eventuele scans.

En wilt u de historische vereniging helpen? Denk dan eens aan het laten scannen van oude documenten, foto’s, trouwboekjes of familiedrukwerk. U doet de vereniging en anderen er een groot plezier mee. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 14 december.