Wijhes Museum voor de allerlaatste keer te bezichtigen en open genealogische inloopdag.

Kent u dat? Dat u tegen uzelf zegt, ach, dat doe ik nog wel een keer, en voor u het weet is de kans verkeken? Laat dit u niet overkomen! Kom daarom zaterdag 14 september naar het Wijhes Museum, Kerkstraat 34, want dit is echt uw laatste mogelijkheid om het Wijhes Museum te bezoeken! Geopend van 10.30 tot 16.00 uur en de toegang is gratis.

Het museum, heeft haar collectie in 40 jaar opgebouwd. U kunt er van alles bewonderen uit vervlogen tijden. Een prachtige keuken, een schooltje, bedstee, winkel, gereedschappen en gebruiksvoorwerpen van vroeger.

Het Wijhes Museum, onderdeel van de Historische Vereniging Wijhe, moet haar deuren sluiten in verband met de opzegging van de huur. De Historische Vereniging verhuist naar Langstraat 52 en zal op die plek in april volgend jaar haar deuren openen. Zij zal een geheel nieuwe weg inslaan, die beter past bij deze tijd.

Uiteraard blijft de vereniging zich richten op het onderzoeken van de geschiedenis van Wijhe en haar buurtschappen. En het beschikbaar maken en delen van deze historische kennis met de gemeenschap. Ook gaan de activiteiten als open genealogische dagen, rondleidingen, maken van het blad Rondom de Toren gewoon door.

De veranderingen zijn echter ingrijpend en zullen de nodige kosten en werk met zich meebrengen. Vindt u als Wijhenaar het ook belangrijk dat de historie van Wijhe behouden blijft? Dan kunt u de vereniging steunen door lid te worden. Dit kan al voor € 20 per jaar. STEUN de vereniging en geef u op als lid via historischeverenigingwijhe@gmail.com. Of geef u op als vrijwilliger, want er zijn werkzaamheden te verrichten op allerlei gebied.

Deze zaterdag 14 september is tevens de eerste open genealogische dag van dit seizoen en kunt u weer aan de slag met de ontdekkingstocht naar uw voorouders. Vrijwilligers van de werkgroep genealogie zijn de hele dag aanwezig om u te helpen met het vinden van informatie. Zij doen dit gratis voor u en u hoeft geen lid te zijn van de vereniging. Een vrijwillige bijdrage wordt wel op prijs gesteld.

Neem gerust ook uw eigen foto’s, familiedrukwerk, trouwboekjes e.d. mee.