Historische wandeling 24 augustus in Wijhe

Huize Waterloo kwam gereed op 18 juni 1865. Het huis was gebouwd in opdracht van de Staatsspoorwegen om werkruimte en onderdak te bieden aan tekenaars en ingenieurs die betrokken waren bij de aanleg van de spoorlijn en de bouw van het station.

Hoe men aan de naam Waterloo is gekomen, vertelt u de gids van de Historische Vereniging Wijhe als u meeloopt met de historische wandeling door het dorp.

De wandeling in het dorp Wijhe is op zaterdag 24 augustus 2019 om 13.30 uur. En start en eindigt bij het Wijhes Museum, Kerkstraat 32-34. Leden van de Historische Vereniging Wijhe mogen gratis mee lopen. Niet-leden betalen € 2,– en kinderen tot 16 jaar € 1,–.
Indien mogelijk graag van te voren aanmelden: 0570-522527 of 0570-522492. Of mailen naar historischeverenigingwijhe@gmail.com

De wandeling vindt plaats als er minimaal 4 personen meelopen. Indien u, op een andere dag en tijdstip, met een groep een historische wandeling wilt maken kan dat door contact op te nemen met de Historische Vereniging Wijhe. Leuk voor een familie uitje, met vrienden of met de bewoners uit je eigen straat.

Huize Waterloo in Wijhe.