Historische wandeling Wijhe 10 augustus

Een scheefgezakt huis in de Jakke in Wijhe. “Jakke” betekent “schuin huis”, maar kan ook de betekenis hebben van “smal kronkelend straatje”.

Waar komt het woord “Jakke” vandaan, wat zou het kunnen betekenen? Een gids van de Historische Vereniging Wijhe kan u dat vertellen en nog veel meer over de historie van Wijhe als u meeloopt met de historische wandeling door het dorp. Ook voor nieuwe inwoners van Wijhe is het interessant om iets meer te weten over ons mooie dorp.
Dat kan als u meeloopt met de wandeling in het dorp Wijhe op zaterdag 10 augustus 2019 om 13.30 uur.

De wandeling start en eindigt bij het Wijhes Museum, Kerkstraat 32-34. Leden van de Historische Vereniging Wijhe mogen gratis mee lopen. Niet-leden betalen € 2,– en kinderen tot 16 jaar € 1,–.
Indien mogelijk graag van te voren aanmelden: 0570-522527 of 0570-522492.
Of mailen naar historischeverenigingwijhe@gmail.com

De wandeling vindt plaats als er minimaal 4 personen meelopen. Indien u, op een andere dag en tijdstip, met een groep een historische wandeling wilt maken kan dat door contact op te nemen met de Historische Vereniging Wijhe. Leuk voor een familie uitje, met vrienden of met de bewoners uit je eigen straat.