Uitslag Wiejese Dorpsquiz 2019

Op Bevrijdingsdag heeft het Wiejes Kabaret de prijzen bekend gemaakt van de Wiejese Dorpsquiz, georganiseerd door de Historische Vereniging Wijhe. Op Koningsdag ontvingen 17 teams het grote vragenboek. Honderd vragen in tien Wiejese categorieën. Er kon een verdubbelaar ingezet worden op één van de categorieën en zo waren er 1100 punten te verdienen.
Fanatiek streden de 17 teams om het ‘Gouden Brein van Wijhe’. Alles werd uit de kast gehaald. Tussen 11 en 2 uur was het spitsuur in Wijhe. De helft van de teamleden zat op het terras, in het café of gewoon thuis en zocht in boeken of op internet, de andere helft zocht op straat naar antwoorden. Mensen werden van de Braderie geplukt om vragen te beantwoorden. Er stonden mensen te zingen in het museum om toch maar op het antwoord te komen van die laatste regel van dat Wiejese lied, kortom: Reuring in Wijhe, en daar ging het om!!
Na een uitgebreide inleiding door het Wiejes Kabaret in een overvol Langhuus, werd de uitslag bekend. De laatste plaats was voor team CDA Olst-Wijhe, zij hadden zich opgegeven en waren vervolgens vergeten een team te formeren, zij kregen De Poedelprijs: een blik hondenvoer. De winnaars kregen de speciaal ontworpen trofee waarvan de hoogte van het IQ en de hoeveelheid hersens per plaatsing was af te lezen.

1. Team: T’is eem slikk’n met 970 punten
  2. Team Reppelaars II met 934 punten
  3. Team Ladies met 910 punten

De aankondiging dat er volgend jaar weer een quiz zou worden georganiseerd werd met groot applaus ontvangen, iedereen was zeer enthousiast, dus de Historische Vereniging zit er volgend jaar aan vast! Het was nog lang gezellig in het Langhuus!

(Klik voor vergroting.)