Open dag stamboomonderzoek in Wijhe 12 januari 2019

Historische Vereniging Wijhe houdt op zaterdag 12 januari weer een open dag voor familieonderzoek. Heeft u het uitzoeken van uw familiegeschiedenis tot goed voornemen gemaakt? Kom dan langs tijdens deze open dag in het Wijhes Museum, Kerkstraat 34, van 10.30 tot 16.00 uur. De toegang is gratis en u hoeft geen lid te zijn. Wilt u nieuwe feiten, loopt u vast in uw onderzoek of weet u niet waar te beginnen? U kunt de enthousiaste vrijwilligers alles vragen; zij helpen u graag. De vereniging beschikt in het museum over de bevolkingsadministratie van Wijhe, oude foto’s, kadastergegevens en vele andere bronnen die niet via internet toegankelijk zijn. Het is handig een USB-stick mee te nemen. Ook als u zelf oude foto’s, documenten, trouwboekjes, bidprintjes of informatie over uw woning of boerderij heeft bent u welkom. De Historische Vereniging stelt het op prijs als deze stukken mogen worden gescand. U doet de vereniging en anderen er een groot plezier mee. Zij scannen ter plekke, dus het materiaal kunt u zo weer mee naar huis nemen. De open dagen genealogie zijn elke tweede zaterdag van de maand, van september tot en met april. De eerstvolgende open dag is zaterdag 9 februari.

Tijdens deze open dag is ook de expositie ‘Kleer’n uut de kaste’ over kleding van vroeger geopend. Hiervoor geldt de reguliere toegangsprijs.