Geslaagde middag Oud Hollandse spelletjes

40 basisschool leerlingen hadden zich opgegeven voor de Oud Hollandse spelletjesmiddag, die was georganiseerd ter gelegenheid van het 40 jarig bestaan van de Historische Vereniging Wijhe op woensdag 12 september j.l.
De middag werd geopend door wethouder A. Bosch. In zijn openingswoord feliciteerde hij de vereniging met hun 40 jarig jubileum. Voor de openingshandeling moesten de heer Bosch en de voorzitter van de vereniging een circuit lopen. De heer Bosch was zo sportief om voorzitter Cor van den Berg te laten winnen.
Daarna konden de kinderen beginnen met de spelletjes.
De spelletjes waren gepland rondom de Nicolaaskerk, maar moesten in verband met het weer verplaatst worden naar het Langhuus. Het enthousiasme van de kinderen was er niet minder om.
10 spelletjes waren uitgezet. Wanneer een spelletje uitgevoerd was, kon het afgetekend worden op een kaart. Het moeilijkste was om in spiegelschrift iets te tekenen of te schrijven. Bij inlevering van een volle kaart kregen de kinderen aan het eind een toepasselijk presentje. Ouderwets snoep en een houten tolletje in een moderne uitgave.
De vele positieve reacties van zowel de ouders als de kinderen geven aan dat het een geslaagde middag was.