Vernieuwing museum

Onder grote belangstelling heeft de Historische Vereniging Wijhe op vrijdag 2 september 2016 haar museum heropend. Wethouder Anton Bosch onthulde de nieuwe naam: Wijhes Museum.

Deze naam werd het meest passend gevonden in de stap naar de modernisering, die de vereniging nastreeft.
Vervolgens opende wethouder Anton Bosch de deur van de nieuwe ingang naar de expositieruimtes. De genodigden waren zeer lovend over de opstelling van de archeologische vondsten, die in en rondom Wijhe gevonden zijn en de eerste wisselende expositie met oude schoolfoto’s. Onder het genot van een hapje en drankje werden de nieuwe ruimtes en de collecties met veel interesse bekeken.

Wanneer u dit alles ook wilt bezichtigen kan dat op de reguliere openingstijden en op afspraak. Openingstijden en contactinformatie over onze vereniging vindt u hier op deze website. Informatie over het Wijhes Museum vindt u hier op deze website.

Nieuw in onze winkel te koop:

Sleutelhanger met het oude wapen van Wijhe er op. € 4,95

Bekijk ook de expositie heraldiek, wapenkunde.

De Historische Vereniging Wijhe is ook te volgen via Facebook!
Lidmaatschap
Als u lid wordt, ontvangt u drie keer per jaar het blad Rondom de Toren, heeft u vrije toegang tot het pand van de Historische Vereniging Wijhe en kunt u deelnemen aan de activiteiten die worden georganiseerd.

Word lid!
Mijn Stad Mijn Dorp
Deze website biedt u informatie over de Historische Vereniging Wijhe. Er staat geen historisch materiaal uit onze collectie op deze site, dat vindt u op onze pagina van het Overijsselse geschiedenisplatform Mijn Stad Mijn Dorp: