Genealogische contactdag

Elke tweede zaterdag van de maand houdt de Werkgroep Genealogie open huis voor familie-onderzoek. Zo ook op zaterdag 13 januari 2018.

De dag begint ’s morgens om 10.30 uur en duurt tot ’s middags 16.00 uur Iedereen is welkom. Men hoeft geen lid van de Historische Vereniging Wijhe te zijn.
Het is de bedoeling dat de bezoeker op weg wordt geholpen in zijn of haar speurtocht naar de familiegeschiedenis. Alle bronnen die de vereniging ter beschikking staan zijn in te zien. Vrijwilligers zijn aanwezig om daarbij te assisteren. Bronnen zijn zowel op papier als digitaal beschikbaar. Denk daarbij aan burgerlijke stand, bevolkingsregisters, kerkelijke doop-, trouw- en begraafboeken, lidmatenregister, oude belastingregisters, kadastrale gegevens, koopaktes, dienstbodenregisters, naturalisaties, enz..
Daarnaast beschikt de vereniging over een uitgebreide collectie foto’s.
We vragen de bezoeker ook eigen materiaal mee te nemen. Foto’s willen we graag scannen . De originelen blijven eigendom van de bezoeker.
De open dag wordt gehouden in ons verenigingsgebouw, het Wijhes Museum, Kerkstraat 34, 8131 DH Wijhe.